Chiang Mai addendum + aankomst Phuket

17 augustus 2010 - Phuket, Thailand

Dag allemaal

Allereerst: EEN GELUKKIGE VERJAARDAG, HILDE !!! Ook hier denken we eraan!

Op aanvraag van de kinderen, voeg ik nog 2 dingen toe die we in Chiang Mai deden. We hebben vorige week donderdag een bezoekje gebracht aan de geiser/warwaterbron van San Kamphaeng. Er is een geiser die een 8-tal meter de lucht inspuit. Het rook er heel erg naar zwavel, dat konden de kinderen niet zo apprecieren. We hebben eitjes gekocht om te koken in het hete bronwater van 105 graden warm. Je kon er ook pootje baden in een stroompje dat vanaf de bron door het park geleid werd. Volgens alle info die we te lezen kregen is dat bronwater goed voor alles. Van verkoudheden tot eczema, alles geneest op slag na een bad in dat water. Je kon er ook een privehutje huren waar een zwembadje gevuld werd met bronwater. We hebben met ons 4 een uurtje in zo n badje gelegen. Maar op den duur werd het toch te warm (ook al kon je koud toevoegen naar believen). We doken terug de taxi in, naar het guesthouse.

Het wordt nog een heel klus om de kinderen terug gewoon te maken aan het leven thuis!!! Taxi hier, tuktuk ginder. En nergens gordels...

Op vrijdag hebben we een oliemassage gekregen. Eerst werden Julie en ik onder handen genomen, daarna papa en Emiel. Vooral Julie heeft ervan genoten. Als een prinses lag ze op het bedje, soms letterlijk zuchtend van genot! Emiel was er niet zo kapot van, alleen zijn hoofd vond hij leuk. De voetenmassage in Kanchanaburi was hem beter meegevallen.

En gisteren zijn we naar Phuket gevlogen. We zitten in een prachtig resort. Kijk maar eens op http://www.avistaphuket.com/ , het is de moeite. De prijzen zijn hier iets meer aan de westerse kant. Vooral de drank dan. Het eten nog niet helemaal, maar ze vragen hier toch minstens het dubbele (en hier en daar het 3dubbele) van de prijs die we eerder betaalden.
Gisteren een eerste wandeling door het dorpje hier. Het is echt laagseizoen. Bijna geen toeristen, we waren zo ongeveer de enigen op dat moment, dus iedere verkoper kon zijn volle aandacht op ons richten om ons binnen te lokken voor een kostuum, een etentje of weet ik veel wat. We kregen er een beetje de zenuwen van, eerlijk gezegd.
Voor iedereen die zich zorgen maakt : ons hotel ligt op een heuveltje. Onderaan de heuvel staat een pijl met het opschrift "tsunami route".
Emiel is vastbesloten om NIET in de zee te gaan zwemmen. We hebben iemand ontmoet die vertelde dat ze gedoken had op Phuket en dat ze een haai had gezien. Hij gaat er dus niet in!!!
Op dit ogenblik zijn de kinderen in de kids club. Daar kan je playstation spelen. Zo meteen ga ik ze halen om te zwemmen. In het zwembad uiteraard, ah ja.

Veel zullen we niet meer beleven. La dolce far niente, 5 dagen lang.
We proberen de zon te vangen, wat de excess baggage ons ook zal kosten, het is voor het goeie doel. Tot gauw!

De luieriken van dienst,
B-G-E-J

1. Therese en Jef:
    Hallo genieters,

bij ons gaat het langzaam beter met mama, geduld is een mooie deugd.

Het weer is hier verschrikkelijk slecht, regen en nog eens regen en s'avonds de verwarming aan.
    Ons Hilde verjaart vandaag, deze morgen aan het ontbijt nog met mama erover gesproken, waar is de tijd dat we een 2 uur oud babytje hadden.

Veel plezier en zijt voorzichtig met de haaien.

Groetjes aan jullie 4.

Mama en ik.
  2. Hilde valee:
    hallo daar profiteurs,
    Het is wel de moeite daar...?Rudi en ik zijn gisteren in De Kristallijn gaan eten met de BONGO BON het was er superlekker...we hebben echt genoten van het etentje...echt af!!alleen pech dat de zomer ons in de steek laat hier...morgen belanden we allebei terug in de werkelijkheid ...Rudi al om 4u30 en ik mag tot 22u gaan werken...maar ja aan alle fijne dingen komt een eind he!!
    lieve grtjs van ons alle 4
  3. Goele:
    17 augustus 2010
    Wat een resort!!!! Prachtig!
    Ook hier is het genieten van jullie avonturen!
    Geniet nog van de rust & alle weldaden in Phuket.
    Tot binnenkort,
    Goele
  4. Mark Forier:
    18 augustus 2010
    Hoi Valeekes,

Met veel plezier heb ik mogen meegenieten van jullie "pikante" reisverhalen.
    Laat jullie de laatste dagen in Thailand nog maar eens goed verwennen. En Bart vergeet mijn blikje changbeer niet mee te brengen.

Tot binnenkort

Mark