Chiang Mai 2

15 augustus 2010 - Chiang Mai, Thailand

Hoi hoi

Vandaag is het een bloedhete dag. Gisteren zijn we uit het guesthouse vertrokken bij de Antwerpenaar. Hij had voor ons iets geboekt in de binnenstad. Daar zijn we vanmorgen gevlucht. Het stikte in de kamer van de muggen en het leek of we in een kelder lagen. Het was nochtans op de tweede verdieping. We waren gisteren in het zwembad gaan zwemmen. De bodem hing los, je moest over de luchtbellen in het linoleum stappen precies. Toen er nog een dood vogeltje in het zwembad bleek te drijven, hadden we er genoeg van. Top North heette het hotel. Emiel zei dat ze zich vergist hadden, dat moest Flop North zijn... Nu zitten we in een heel mooi hotel, we voelen ons prima daar (past beter bij onze stand natuurlijk hahahaha).
We hebben al veel gezien in de stad. Wel geen georganiseerde tour meer, dat hadden we gehad. Een beetje hier wandelen, een beetje daar snuisteren. Maar vandaag is het te heet, dus zijn we maar een internetcafeetje ingedoken. We hebben alle 4 een computer tot onze beschikking. Voor een uur 60 bath in het totaal. Dat is 1,5 euro. Zouden ze er nog winst op maken?
Gisteravond in een erg lokaal restaurant gegeten, een soort van kantine met neonlicht aan het plafond. We bestelden vis, die hadden ze volledig in het frietvet gestoken. Hij was een beetje geschrokken, zijn bek stond ver open. Vanmiddag aten we bij Pum Pui, Els. Dat is die Italiaan die je ons aanraadde. De kinderen (en ik ook wel een beetje) smachtten al een paar dagen naar pasta. Het heeft even geduurd voor we Bart overtuigd hadden, maar vanmiddag is hij overstag gegaan. Wel met de belofte dat hij vanavond het restaurant mag uitkiezen. Dat wordt zonder twijfel een authentieke Thai. Met een fruitshake vooraf, we hebben een zaakje gevonden waar die overheerlijk smaken.
Het beetje Thais dat we opgestoken hebben, kunnen we niet gebruiken. Als je namelijk Thais spreekt, doen de Thai of ze je niet begrijpen. We doen het dan maar in krom Engels, Engels Engels begrijpen ze echt niet.

Morgen vliegen we naar Phuket. Het wordt tijd voor wat platte rust.
Groeten aan iedereen en tot de volgende,
B,G,E en J

1. Therese en Jef:
    15 augustus 2010
    Goede morgen daar in het verre oosten, hier bij ons is het vanaf vandaag regen en een temperatuur tussen 14 en 18°C voor de eerstvolgende dagen. Dus geniet maar van het weer maar vooral van al het andere mooie.
    Vergeet niet een paar zakken zon mee te brengen want die kunnen we hier gebruiken.
    Deze middag wordt het hier bij ons friet met tomaat-salade en biefsteak, misschien kunnen jullie wat thaise recepten meebrengen om te proberen.
    Groetjes en een kusje, daaaaaaag.

Therese en ik.
  2. Moeke en opa Hulst:
    15 augustus 2010
    Dag alle vier,
    Vandaag, zondag, geen (klein)kinderen in de buurt. Jullie zitten ver weg; Els, Flip en Lena "wonen" nog in De Panne. Tom en zijn huisgenoten vullen hun nieuwe kast waarschijnlijk. Tussen wat lezen en sudoku's door, wat nieuws van ons. Van Lyon zijn we al afgekickt; het was wel de moeite met de TGV te reizen. Heel wat rustiger dan met de caravan: geen GPS, landkaart, péages, campings. Gewoon blijven zitten en ondertussen vééél kilometers verder uitstappen.
    Het was daar ook veel warmer dan hier, maar niet heet. We hebben veel gezien, kilometers gewandeld, lekker gegeten op tijd en stond en 's avonds met ons 2-tjes gekaart. We logeerden in een goed hotel op de vierde verdieping. Vrijdag zijn we met minifamilie THeys aan de 1000-jarige eik gaan wandelen en daana gingen we pannenkoeken eten in Lummen. Zaterdag kwam onze Tom met Linde en Otis op bezoek, Sofie was naar Saar.
    En vandaag dus rustdag.
    Groetjes uit Hulst.