Chiang Mai

11 augustus 2010 - Chiang Mai, Thailand

Waar waren we gebleven? In Ayutthaya. De volgende ochtend hebben we een privé boottocht genomen naar de Wats (= tempels) buiten de stad. We zijn met ons 4 niet zo kapot van tempelbezoekjes, vooral op het water was het zalig.Het was bloedheet en dat windje op de rivier was meer dan welkom. 's Middags hebben we nog lekker gegeten in ons guesthouse en rond half 4 met de tuktuk naar het station.Bart moest zich dubbelplooien. De tuktuks daar zijn zó klein, als ik rechtop zat, kwam mijn kop al tegen het plafond,kan je nagaan... Om 4 uur de nachttrein naar Chiang Mai. Tweede klas met ventilator. Er werd eten verkocht, volgens de verkopers niet pikant,tjongejonge, het stikte van de chilipepers. Niet zo tof, maar met wat gepeuter en gepluk toch nog wat gegeten. Om 7 uur kwam de conducteur de bedden al maken... Ik heb nog NOOIT zo gezweet als op die trein! Zelfs niet in de sauna! Een bed was 1m70 lang, precies goed voor Bart dus! Hij lag in de meest vreemde houdingen te liggen. Hij heeft bijna niet geslapen, zegt hij, maar volgens mij valt het best mee.Ik ben wakker geweest van half 12 tot 2, en toen bewoog hij toch niet veel... En heet dat het was. Met 1,5 uur vertraging aangekomen in Chiang Mai.

Daar zitten we nu in een guesthouse bij Belgen. De eigenaresse, Daphne, hebben we nog niet gezien, ze heeft dengue (=knokkelkoorts), een serieuze infectie overgebracht door muggen. Het stikte hier tot vandaag van de muggen, dus ik ben stiekem wel een beetje ongerust. Ondanks veelvuldig  Deet smeren staan we alle 4 vol met beten (vnl op onze benen). Maar vanmorgen hebben ze hier een produkt door de riolering geblazen en plots zijn ze weg. Wat een meevaller!

Vandaag een tour gedaan. Op een bamboovlot gevaren, op olifanten gereden, in een ossenkar gezeten. Uitgeregend... heel jammer. Een gordijn van regen, ongezien. Op een olifant ga ik wel geen tweede keer zitten. Heel ongemakkelijk hobbelen. Een paard is echt het comfort in persoon vergeleken met zo'n olifant! Orchideeënfarm bezocht, best wel aardig.
Gisteravond hebben we in een erg bekend Thais restaurant gegeten. Ze komen zelfs vanuit Bangkok naar hier om er te eten. Op de kaart o.a. slangenkop, bijennest, wormen en sprinkhanen. Dat hebben we uiteraard aan onze neus laten voorbijgaan. Hot en spicy is exotisch genoeg voor ons! De kinderen ploeteren nu wat in het zwembad, zo meteen gaan we uit eten in een ander resto. Hier regent het gelukkig niet.

Je hoort vast nog van ons.
Liefs van de club van 4!

1. Rik Umans:
    11 augustus 2010
    Dag Griet en Bart,

weer eens uw puntige verslagje gelezen. interessant.

voor het eerst een vraagje. waarom geen fascinatie voor tempelbezoekjes ? fascinerend toch, dacht ik, die toestanden van vreemde religies ?

Rik.
  2. Therese en Jef:
    11 augustus 2010
    Hoi wereldreizigers,
    hier wat nieuws van het thuisfront bij 21°C.
    Papa en ik zijn vandaag naar Tüddern geweest maar ik was heel tevreden dat ik terug thuis was.
    Nog een beetje te snel, deze inspanning was nog te zwaar.
    We hopen dat je niet teveel last hebt van de muggen, vraag maar wat van dat bestrijdingsmiddel.
    Doe de kinderen de groetjes en geniet nog van uw reis.

Papa en ik.
  3. Therese en Jef:
    13 augustus 2010
    Tot onze spijt kan ik de mail met foto's niet openen, onze PC wil er niet naar luisteren, we zullen maar wachten op een eventueel volgende proefzending.
    Verder alles OK in het thuisland.

Groetjes en een kusje uit As.
    Daaaaaaaag.
  4. Hilde valee:
    13 augustus 2010
    hallo avonturiers,
    wat een mooie foto's ...jullie zien er goed uit .
    Het is echt leuk dat wij(de sukkelaars uit Belgie)mee kunnen volgen hoe fijn het daar is...
    Hier is alles ok alleen gaat zondag de herfst hier beginnen volgens Sabine.
    grtjs