We zijn er. En meteen verkocht !

31 juli 2011 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Dag allemaal Het is hier nu half 9 in de avond en we hebben net onze allereerste Vietnamese maaltijd achter de kiezen. Julie zei: Dat is goeie boel, man! En we waren het allevier eens. Maar we beginnen het verslag in Brussel. We waren netjes ingecheckt, maar de bagage kregen we niet moeiteloos door de scanner. Al onze tassen werden overhoop gehaald. Ze waren op zoek naar... ja, naar wat? Plots vonden ze het: onze flesjes DEET. Die mochten niet mee vermits het een zwaar irriterend product was. Vreemd. vorig jaar ging het tig keer door de scanner zonder problemen. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben terug naar de check-in gelopen (er was nog net genoeg tijd over) en heb toen de rugzak van Julie ingecheckt met het giftige goedje!!! Onze overstap in Istanbul verliep smoothly. De stop in Bangkok heeft dubbel zo lang geduurd waardoor we met 1.5 uur vertraging aankwamen. De chauffeur van Madame Cuc stond ons nog netjes op te wachten. Een kraaknet guesthouse (de schoenen blijven onderaan de trap). Koert, een supertip. De lady heeft onze bus voor morgen naar Mui Ne meteen geboekt. En onze softsleepers in de nachttrein van Hue naar Hanoi. We reden door Saigon en mijn hart klopte meteen sneller. Hiervoor kom ik o.a. naar Azie. 100 miljoen brommertjes, I love it! Voor de ongeruste zielen: er was weer iemand aan het overgeven in het vliegtuig toen we in Bangkok landden. Maar dit keer was het niemand van ons! Een Italiaans meisje in de rij voor ons had de hoofdvogel geschoten... Onze kinderen hebben goed geslapen op het vliegtuig. Een uur of 7. Bart en ik iets minder. Alle zorgen overboord daar in Belgie, he! Het gaat prima met ons. Tot later, de 4 musketiers xxx

1. Rik Umans:
    Griet,

fijn om weten dat jullie trip vanaf het begin goed zit. vanmorgen jaarlijks ritueel in uw heimat Tessenderlo; 8 km. gelopen in de bossen aldaar. blijft na al die jaren toch een bijzondere ervaring.
  2. Ellen:
    31 juli 2011
    Soms doen ze idd raar op de luchthaven.
    Zo zijn wij er afgelopen vrijdag in geslaagd lucifers, een volle camelback en een aansteker aan boord te smokkelen.

Geniet ervan!
  3. Oma en opa As:
    31 juli 2011
    Fijn te horen dat alles naar wens verloopt, geniet zoveel als mogelijk nu het kan.
    Ook bij ons is alles O.K.

Groetjes.
  4. Liv:
    31 juli 2011
    Ziet er allemaal goed uit. We kijken al uit naar de leuke foto's van onder andere het lekkere eten en al die brommertjes. Veel plezier. xx
  5. Richard:
    31 juli 2011
    joepie! wéér allemaal heerlijke berichten, en geniet er met volle teugen (én biertjes!)van. grtz Richard
  6. Lize:
    31 juli 2011
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Dat lucht op, geniet ervan :-)
    groetjes van Lize
  7. Valee Hilde:
    31 juli 2011
    zalig dat het zo leuk is...geniet met volle teugen! wij houden alles in de gaten hier!!
    lieve grtjs :-)
  8. Koert:
    1 augustus 2011
    BGEJ,

Nice to hear you like!
    Nog beter: er komt nog veel moois aan tijdens jullie trip met als kers op de taart natuurlijk een overvloed aan superlekker eten!

Met mij ook alles prima, Karl en Erik eergisteren uitgezwaaid in Delhi en ik zit nu lekker lui niets te doen aan een strand in het zuiden van India; ik geloof dat ik dat een tijdje ga volhouden :-)

Veel plezier daar en tot mails!

X
    Koert