Eindelijk miljonair !

3 augustus 2011 - Mui Ne, Vietnam

100 euro wisselen levert je 2.900.000 Dong op. Maaltijd voor 4 (zeer copieus, met 1,5 l water, fruitshakes, 2 biertjes, hoofdschotel en dessert) kost je 370.000 Dong. Tot daar de berichten uit de FET.

Maandagochtend zijn we na een baguette met confituur en banaan op de bus gestapt richting Mui Ne, een badstadje aan de Chinese zee. De eigenares van ons guesthouse stond ons rond 1 uur al op te wachten. Een schitterende plek, een verborgen tuin van Eden met een alleraardigst zwembad. De kinderen hebben er deze dagen zeer gretig gebruik van gemaakt. De zee was ons iets te wild. In alle gidsen waarschuwen ze voor sterke stromingen daar. Maar door een storm in de Filipijnen was de zee nog wilder dan anders. Ik heb duizend angsten uitgestaan toen ik Julie als een lappenpop door de golven zag dansen. Vlug rechtsomkeer dan maar. Jammer maar helaas.

Vandaag, woensdag, hebben we 2 scootertjes gehuurd. Wie van jullie zou bereid zijn om zijn Vespa aan een wildvreemde uit te lenen? Voor 24 uur voor de luttele som van 5 euro? Vooral Bart heeft er jolig op rond gesnord. Voor mij was het eerst nog wat wennen, maar nadien ging het wel beter. Emiel bij mij achterop en Julie bij Bart voor- of achterop. Namiddag zijn de kinderen en ik gaan zwemmen terwijl Bart de wijde omtrek verkend heeft. Hij is met een reeks prachtige foto s terug gekomen.
Het weer is prima tot heet.
Het eten is geweldig lekker. Zelfs Julie hebben we zelden zo zien eten. Ze heeft op deze drie dagen al zoveel gegeten als vorig jaar op 3 weken in Thailand. Misschien heeft ze wel een groeispurt!
Verder doen we het prima. Morgen stappen we om half 7 in de ochtend op de bus naar Dalat (een trip van een uur of 4). Dan liggen jullie nog te maffen, dan is het in Belgie half 2 s nachts.

Je hoort weldra meer van ons!
Dikke kus aan iedereen
x

1. Rik Umans:
    3 augustus 2011
    schitterend verslag, zo lyrisch... neem ik nu al contact op met Meulenhoff Literair ?
  2. Richard:
    hé hé!!!
  3. Oma en opa As:
    3 augustus 2011
    Fijn dat we weer wat nieuws van jullie lezen.
    We hebben hier ook 2 dagen mooi weer gehad (25 tot 28°C )maar vandaag is het weer gedruppel, dus staan de fietsen weer op stal.
    Het is hier bij ons nu 03 augustus 16h42'
    Verder alles OK.

Vanuit As een dikke poen (kus)
  4. Valee Hilde:
    3 augustus 2011
    Wat een leuk reisverslag !We kunnen ons echt inleven in jullie vakantie...hier hebben we een zieke ...Rudi heeft een buikgriep te pakken(de sukkelaar ocharme)verder is het zomerweer hier alweer weggespoeld!helaas:-( het lijkt wel herfstvakantie zo grijs...gelijk hebben ze... zij die verre oorden verkennen
    lieve grtjs van ons allemaal
  5. Els Van Thienen:
    Hoi allemaal!

Dat klinkt allemaal heel zalig...
    Als jullie morgen op de bus stappen, zit ik waarschijnlijk te knikkebollen met Maudje aan de borst... Ik zal dan aan jullie denken!

Hier gaat het allemaal goed. Gisteren heeft Lena eindelijk nog 'ns kunnen genieten van haar zwembadje in haar nieuwe badpak (super fier is ze daar op, dat is 'alleen voor meisjes, mama'). Vandaag eerste keer naar een binnenspeeltuin geweest, het weer dwingt ons ertoe! Lena vond het super en Maud sliep gewoon lekker verder...
    Geniet met volle teugen!
    Dikke kus van ons 4-tjes x
  6. Moeke en opa Hulst:
    3 augustus 2011
    Laptop op de schoot achter het gemeentehuis van De Panne en alles werkt hier met wifi.Hier is het sinds vanmiddag heel warm geweest. De zon was pas 's middags van de partij. Ons mama moest gaan lopen op het strand van de hitte. Ondertussen heb ik de 2 voorste ramen geschilderd. Weersvooruitzichten zijn hier niet zo schtitterend. We eten Vlaamse kost. Frans en Lucienne zijn deze middag terug vertrokken naar huis. Het is plezant te horen dat alles zo goed meevalt in Vietnam en lekker eten is heel plezierig.

Groetjes an opa en moeke.
  7. Oma en opa As:
    3 augustus 2011
    Goed nieuws uit Genk, KRC heeft zich gekwalificeerd voor de Champions League met 1-1 tegen Partisan-Belgrado.
    Verder geen extra nieuws wel de ganse dag zachte regen in onze omgeving.

Groetjes,

O&O vanuit As
  8. Fie&Tom:
    3 augustus 2011
    Super om weer een verslagje te lezen, hopelijk mogen er nog veel volgen! Fantastisch dat jullie het daar zo goed hebben. En amaai zeg, Julie die zoveel eet...ongelooflijk! Heel veel plezier daar nog met jullie 4-tjes! Dikke kus van Otis, Linde, Daan, Tom en Sofie
  9. Bea B.:
    3 augustus 2011
    Ik volg jullie reisverslag weer fijn mee, bedankt! Deze keer dubbel zo leuk voor mij, ik hoop dat jullie even enthousiast zullen zijn als ik na mijn Vietnamreis vorig jaar. Geniet van het land met zijn prachtige natuur, zijn vriendelijke bevolking, de gezellige drukte en van het inderdaad lekkere eten! Veel plezier samen!

Groetjes, Bea