Sputterende start?

6 augustus 2013 - Sigiriya, Sri Lanka

Zaterdag rond een uur of 4, kwamen we aan in ons eerste guesthouse. Het was heel pover, maar proper, en dat is belangrijker dan grote luxe, toch?
We hebben toen meteen de buurt verkend en het lekkerste restaurantje uitgezocht. Handig: als we uit de wirwar van steegjes kwamen waarin ons hotel lag, kwamen we er recht op uit! De Trotter had niet gelogen: grote porties en heel lekker! In de steegjes zagen we meteen hoe armzalig de meeste inwoners van Sri Lanka (hoe heten die eigenlijk? Sri Lankanen, Lankezen, Lankiers?) wonen. Weer een lesje voor ons verwende Belgen! We dronken de lekkerste verse pineapplejuice ever, en het minder lekkere Lion Beer - althans volgens Bart, ik vond het best te doen, maar ik wil mezelf ook geen bierkenner noemen...
We zijn ook even naar de oceaan gaan kijken. Heel wilde golven met kolkend schuim. Enkel pootje baden, de rode vlag hing uit. Toen we zondag terug gingen, hadden Emiel en Julie hun zwemgerief aan. Meteen doken er van alle kanten bezorgde Sri Lankanen op. Dat het veel te gevaarlijk is, te veel onderstromen die je kunnen meesleuren. Dik tegen hun zin zijn ze dan gestopt met over de golven te springen. Vooral Julie dan: je ziet meteen wie van de twee het meest van risico's houdt!
Maandagochtend werden we opgepikt door onze gids. Of dat dachten we. Hij had een briefje bij van de arme man in kwestie: hij zou een tijdje geleden gevallen zijn en zijn been gebroken hebben. Hij had zijn broer gestuurd. Aanvankelijk vonden we het maar een raar verhaal en ook niet helemaal correct. Maar Nisha, of hij nu echt de broer is of niet, is een heel aimabele man en verrast ons met allerlei lekkernijen. Hij kocht al verse ananas, rambutans, pinda's, kokosnoten om leeg te drinken en watermeloen voor ons. Vanavond vroegen we hem om ons naar een restaurant te brengen waar ook de locals gaan eten. Hij nam dat heel letterlijk! We hebben in een soort van frietkraam waar ze enkel egghoppers serveren gegeten. Heel lekker met twee very spicy sausjes. En ook Julie smulde mee! Toen we wilden betalen, bleek Nisha dat al voor ons geregeld te hebben! We zijn nu in Sigiriya, maar daarover morgen meer!
Vandaag (dinsdedag) hebben we de citadel van Sigiriya bezocht. Je krijgt het verslag van Julie:
we bezochten vandaag een rots die we hebben beklommen de rots is ongeveer 200 meter hoog. we vertrokken om 9 uur aan ons hotel. het was ongeveer een 30tal minuutjes rijden en toen kwamen we aan. toen hebben we onze tickets gekocht en begon onze tocht naar boven. eerst gingen we door de schaduw en daarna door de erg warme zon ! we hebben hele mooie foto's getrokken . we hebben ook een kameleon gezien! Cool, daar hebben we SUPER mooie foto's van. toen terug naar beneden op de rots. papa had hoogtevrees en emiel had schrik om naar beneden te donderen en mama vond de trappen vervelend en ik had niks !! tja bij ons geeft de kleinste het voorbeeld hihi. beneden op de rots hebben we een slangen bezweerder gezien je kon een piton in je nek leggen maar dat hebben we niet gedaan. emiel gaat proberen om er een video van op de blog te zetten.
We hebben net een middagje gezwommen. Daarover valt niet veel te vertellen, natuurlijk.
De video van de slang krijgen we niet on line. Jammer...
Als we meer nieuws hebben, krijgen jullie dat wel weer te lezen!
Groetjes van ons vier xxxx

1. Lize:
    6 augustus 2013
    Heel leuk verhaal om te lezen! Ik ben blij dat het tot nu toe al goed meevalt.
    Het stukje verhaal van Julie vond ik persoonlijk het grappigste (haha :D )

groetjes xx
  2. Hilde valee:
    6 augustus 2013
    super! het lijkt heel leuk daar ...amai Julie jij bent de flinkste ...maar dat hadden we al aan de Kapermolen gezien he ;-) amuseer jullie maar goed !hier alles ok in de Kruidenlaan ...geen rondvliegende brokstukken meer gezien en in huis alles ok ! grtjs van Rudi en Hilde en de kids !
  3. Ellen:
    6 augustus 2013
    Veel plezier daar ... ik kan nu eindelijk na mijn enkelperikelen ook een beetje genieten van de vakantie.
  4. Oma en opa As:
    6 augustus 2013
    Hier is alles bij het oude, de remorqueman heeft nogmaals gebeld maar is weer niet komen opdagen.
    De blauwbessen zijn vandaag geoogst, gelukkig maar dat we vandaag zijn gegaan want morgen is de laatste plukdag tot volgend jaar.
    Geniet van je trektocht door Sri Lanka maar hou je ogen en oren goed open en je tassen dicht.
    En zoals steeds onze goedbedoelde raad : VOORZICHTIG zijn !!!!!

Groetjes en een dikke poen.

TH en J uit As
  5. Arlette swinnen:
    6 augustus 2013
    we beleven samen met jullie de reis door Sri Lanka. We kijken al uit naar jullie volgende belevenissen. Geniet maar van zoveel nieuwe dingen.
  6. Moeke en opa Hulst:
    Dag interim-Sri Lankanen,

In 1972 veranderde de naam van het vroegere Dominion Ceylon in Sri Lanka. Goed dat er nog bezorgde mensen in de buurt waren om Emiel en Julie uit het water te halen. Julie je verbaast ons echt: jij alleen maakte geen opmerkingen bij het afdalen van de rots.
    Geniet van alles op jullie reis, maar vermijdt gevaarlijke situaties.

Goede raad vanuit Hulst.
    Moek en opa
  7. Fie&Tom:
    7 augustus 2013
    Wauwie!! Wat heerlijk zeg om jullie avonturen te lezen!! En amaai Julie wat ben ik trots op mijn stoere metemeid!! Geniet ervan!!
    Dikke kussen van ons 5 uit Kessel-Lo