We zijn er !

5 augustus 2010 - Bangkok, Thailand

Voor we in het vliegtuig stapten, heeft Bart de Volvo eerst nog getest op de Duitse snelweg. Geen verkeer en scheuren tegen 170 om op tijd te zijn. Het voelde toch niet zo safe, dus terug naar de 130.

Scannen, paspoortcontrole, alles was even spannend. Emiel was de enige die piepte, dus hij werd gefouileerd en gescand - hij moest niet door de machine hoor! Opstijgen met het vliegtuig was dolle pret: Emiel en Julie gilden ooh en aah! De vlucht van 6 uur was vlug voorbij. In Dubai werden we zorgvuldig gefotografeerd, gecheckt en gedubbelcheckt. We mochten erin! WAM!!! 39 graden om 12 uur in de nacht. Vlug naar het hotel, tanden poetsen en bed in.

De volgende dag bezochten we Burj Kalifa: de hoogste toren van de wereld: 828m. Wat een gebouw! Midden in een grote zandbak. Nadien hebben we alleen nog de shopping bezocht. Het is een gekke wereld daar; sjieke winkels met dure Westerse merken, 4 verdiepingen vol en daarin veel vrouwen in burka en mannen in lange witte jurken. Van burka s weten we alles: er bestaan er hele mooie met pailletjes en ook saaie zwarte> Julie noemt ze zwarte spoken, Bart spreekt van wandelende lampenkappen. Het is misschien niet respectvol, maar het is echt raar> Van sommigen zie je niks, zelfs geen ogen. Mama die zien toch niet waar ze lopen, zei Julie.

In het vliegtuig naar Bangkok had Emiel succes bij een steward. Hij kwam geregeld een praatje maken en gaf cadeautjes en extraatjes aan onze zoon. Hij zei zeker drie keer : he is beautiful, he is goodlooking!
Julie heeft dan weer last van wangenknijpers en aaiers.Blonde kinderen lopen hier en in Dubai in de k ijker. Ze vindt het wel niet zo leuk.

Toen we in het hotel aankwamen in Bangkok hebben we eerst wat geslapen en toen hebben we het hotel verkend. Toen we buiten wilden gaan, hield een serieus onweer ons tegen. Nadien Zijn we door de ondergelopen straten naar een restaurant gewandeld. Heerlijk gegeten.
Vandaag gaan we een fietstocht maken.

Tot de volgende keer! Maak jullie vooral geen zorgen; we hebben het naar onze zin!

De 4 musketiers x

1. Rik Umans:
    5 augustus 2010
    Fijn te vernemen dat jullie zonder kleerscheuren zijn aangekomen in " the country of the eternal smile".

maak er mooi verblijf van !!!

vele groeten,

Rik.
  2. Ellen:
    Dag Griet en co!

Voor Emiel en Julie zal het inderdaad een hele belevenis zijn en hopelijk voor jullie ook. Valt het voor de kinderen een beetje mee om de jetlag te verteren?

Ik vertrek morgen naar Kroatië, binnenkort hoor je nog van! Amuseer jullie daar en laat het eten en de cultuur jullie smaken.

Ellen
  3. Hilde valee:
    5 augustus 2010
    Fijn om jullie te horen! we waren zo benieuwd...
    We hopen dat alles vlot gaat en dat jullie een super reis mogen beleven ...lieve groetjes van ons alle vier
    Hilde
  4. Kaat Vrancken:
    5 augustus 2010
    Fantastisch dat de kinderen dit al meemaken. Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Misschien komt er wel een boek uit ;-)

Kaat
  5. Therese en Jef:
    5 augustus 2010
    Fijn wat nieuws van jullie te horen, en een beetje gerustgesteld dat alles uitstekend gaat.
    Geniet er van want voor je het weet zijn jullie terug thuis.
    De groetjes uit As, hier gaat alles zijn normale gang.
    Laat zodra het kan nog wat van je belevenissen horen.

Groetjes Oma en mij.
  6. Moeke en opa Hulst:
    Hallo,

Ons mama had al een paar gevraagd of er al nieuws was van jullie viertjes. Nu is er nieuws maar ze is niet thuis (Kind en Gezin in Looi). Ik hoor Julie al kressen. Fijn om jullie eerste bericht te ontvangen. Hier is alles oké. Geniet van al het moois en tot binnenkort. Groetjes van moeke en opa voor alle vier.
  7. Richard:
    wat 'n avontuur!
    groetjes en amuseer jullie.
    richard
  8. Tom en Sofie:
    5 augustus 2010
    Super om het eerste nieuws van jullie te lezen. We waren zo benieuwd! Heel fijn om te Lezen dat alles dik ok is. Spannend jullie groot avontuur! In de panne al keifijne dagen gehad. Otis en linde genieten ervan! Veel plezier daar en tot het volgende verhaal