Fietstocht in Bangkok en busrit naar Kanchanaburi

6 augustus 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Hoihoi

hier zijn we weer! Ik zag aan de ongeduldige berichten dat we wat korter op de bal moeten spelen ;-)

De fietstocht gisteren was WAAN-ZIN-NIG mooi! Door de Chinese wijken van Bangkok (daar stonk het hier en daar wel enorm naar gedroogde vis), met de overzet naar oud Bangkok. Heel mooie betonnen fietspaadjes van ongeveer 1 m breed slingerden door bananen- en citroenplantages. De bochten waren soms erg scherp en de fietspaden hingen ongeveer 1/2 m boven de grond. Het was soms wel spannend, zeker zo met Julie achter op de fiets. Bart en Emiel hadden een mountainbike, het ging hun iets beter af. We stopten onderweg waar we frisdrank, chips en gebakken banaan kregen. Lekker! Dan op de longtailboot, met fiets en al> Lekker sjezen over het water. Emiel was vooral geinteresseerd (met dit qwerty-bord waar ook thiase tekens op staan, vind ik het deelteken niet) in cijfers : hoe snel varen we - hoe lang is de boot - hoeveel km varen we - ... (en het vraagteken is ook zoek)
We zijn onderweg ook Thais gaan eten, samen met de 2 thaise gidsen (die voor de gelegenheid een Hollandse naam hadden gekregen: Bas en Andy) en de meefietsende Hollanders. Lekker en gezellig. Wij kregen minder pikant eten dan zij, maar toen Bas van zijn bord at, sloeg hij toch ook even achterover. Showkikker. En terwijl we zaten te eten, stak er een serieuze storm op. De metalen menuborden (overigens onleesbaar0 vlogen door de zaak en het golfplaten dakje werd in de haast nog wat vaster gebonden. Dan maar met poncho s (geen afkappingsteken te vinden) aan verder.
Op weg naar huis had Julie nog een Thai met een piercing in zijn tepel gespot. Hilariteit natuurlijk. Ze vroeg zich ook af of we nog met een tiktok gaan rijden. Ze bedoelde een tuktuk...
We waren het er alle 4 over eens: een superdag gisteren!

Vanmorgen zijn we op de bus gestapt naar Kanchanaburi. Morgen gaan we naar de Erawanwatervallen en dan horen jullie misschien wel meer.

Vele groeten,
Julie, Emiel, Bart en Griet

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Els Van Thienen:
    Heerlijk om te lezen!
    In De Panne zal ik dat moeten missen...
    x
  2. Lize:
    6 augustus 2010
    Leuk om te horen dat het zo fijn is daar.
    Amuseer jullie maar goed en voorzichtig zijn hé! :-)

Eva kijkt er al naar uit als Julie en Emiel terug zijn hihi!

kusjes van de zusjes Jacobs
    + kusje van Max :-D
  3. Richard:
    6 augustus 2010
    óók al thaise schilders gezien?
    of moet ik 'ns langskomen?
    'k heb jammer genoeg al gewerkt, centjes verdienen
    om ook op vakantie te kunnen.
    mss thailand?
    wie weet, amuseer jullie en denk 'ns aan hen die achtergebleven zijn!
    very special greetings to julie & emiel
    richard
  4. Liv:
    6 augustus 2010
    Het klinkt allemaal heerlijk. Ondergedompeld in lekker eten, ontspannen sfeer en rust (tussen het fietsen door).
    Blijven genieten.
    xx
  5. Therese en Jef:
    6 augustus 2010
    Zo te zien fantastisch, geniet er van en hou ons op de hoogte dan kunnen we een beetje meereisen.
    P.S. met mamma gaat het beter, we hebben een korte wandeling door Genk (shopping) gedaan en het was goed meegevallen.
    Take care for the kids and for yourself.

Met de groetjes uit As.

Mamma en ik.
  6. Annemie:
    6 augustus 2010
    Het lijkt me een droom waarin jullie beland zijn. Heel fijn om de blog te lezen, ik houd wel van blogs. Pas goed op de kinderen en op jezelf.
    Al kriebels voor een nieuw verhaal????
    Liefs van het thuisfront Bree waar ik vandaag bijna de hele dag in de tuin ongestoord heb gelezen in de zon. Zaaalig
    Geniet ervan met volle, heeeel volle teugen!!!
    Annemie
  7. Tom en Sofie:
    Hoi,
    Wij zijn vandaag ook gaan fietsen, Otis en Linde in de fietskar. Onze fietstocht was veel minder avontuurlijk en het eten minder pikant :-(. Otis is nu naar de clown aan het kijken op de dijk van De Panne. Linde drinkt een fles bij de teringtubbies. Have fun, we genieten van jullie berichten.