6-7 augustus

7 augustus 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Haha,

Hier zijn we weer met meer!
Nadat we gisteren hier in Kanchanaburi aangekomen waren, hebben we eerst wat rondgestruind in dit kleine stadje.
Toen hebben Emiel, Julie en ik ons gewaagd aan een voetenmassage (Bart is een watje dus, hij durfde niet!). Bart had dik ongelijk, we hebben er met ons drie dik van genoten!Emiel kreeg geregeld de slappe lach, en dan die Thaise dames maar meelachen.
Een wandelingetje aan de River Kwai, luieren in de hangmatten in de tuin van ons guesthouse, veel meer hadden we gisteren niet meer gedaan.
Oh ja, het eten was gisteravond voor Emiel een beetje een tegenvaller:te pikant, maar dat was mijn schuld, ik was vergeten erop te letten... Hij stond in brand na twee happen, toen hebben we maar iets nieuws besteld.
Het guesthouse waar we nu zijn, is iets primitiever. Alleen koud water in de douche. Maar dat klinkt erger dan het is. De eerste 3 seconden moet je op je tanden bijten en dan is het heerlijk. Gek, ik zou het in Belgie niet in mijn kop halen. Misschien is thuis niet alleen de lucht, maar ook het water veel kouder :-) De Wc kunnen we niet doorspoelen, we moeten ze doorgieten met een kommetje water (of 1 of 2 naareglang behoeven dus)
We hebben gisteren ook de treintickets voor de nachttrein naar Chiang Mai geboekt. Gelukkig dat we dat deden. Alle treinen vol omdat het de verjaardag is van de koningin op 12 augustus wil blijkbaar iedereen naar daar. We hebben dus een dagje vroeger moeten boeken dan voorzien. Ons schema wordt licht gewijzigd. Tja, geen Lopburi dan maar. Jammer maar helaas, maar een dag extra in Chiang Mai is natuurlijk geen straf!

Vandaag werden we om 8 uur opgepikt voor een hele toer. Eerst Hellfire Pass museum : over een treinspoor met de  hand uitgehouwen in de rotsen.
Dan de Erawan watervallen. Die waren super!!! We hebben maar 5 van de 7 niveaus gezien. We hebben gezwommen op 3 en 5. De vissen kwamen aan onze voeten knabbelen, hun lievelingskost is nl dood vel. Je moet maar goesting hebben (de vissen bedoel ik)!!Eerst was het een beetje griezelig, maar nadien niet meer. Het kriebelde soms erg, zeker tussen de tenen.
Na de watervallen sjeezden we verder, rijden dat die mannen doen. Alles geven! Ze denken niet aan het milieu, en wij maar recycleren en zonnepanelen leggen!
We hebben ook nog de brug der bruggen gezien: Zwart van het volk, maar we hebben ze gezien: THE BRIDGE OVER TROUBLED... nee, dat is een andere ... THE RIVER KWAE. We zijn er niet op geweest, dat zagen we niet zitten. Het is aan de brug zoals in Lourdes en de Sagrada Familia in Barcelona. Kraampjes, stalletjes, supertoeristisch dus. Niets voor ons. We hebben ons wel laten verleiden tot een kokosnoot met sap voor 20 Bath (50 cent).

Vanavond hebben we voor 11 euro gegeten. Ons menu: 3 ananasshakes, 650 ml bier, een spa, een fanta, een sprite, de kinderen scampi s met frieten, Bart een pikante scampischotel met rijst en ik kip met zoetzure saus. En denk niet dat de scampi s in het bord geschoten waren, neenee, zeker 10 tot 15 stuks!

Ook vandaag dus een geslaagde dag. We houden het hier goed vol!

Morgen gaan we verder naar Ayuttaya. We gaan met de bus. We blijven maar 1 nachtje daar omdat we de 9de de trein hebben om 4 uur. We komen dan al om 5 uur aan in Chiang Mai. Poeh!
De jetlag is verteerd, alleen Bart heeft er 1 nachtje last van gehad.

Veel plezier nog in ons Belgenlandje, wij doen hetzelfde hier!
Kus van ons 4 xxxx

1. Tom en Sofie:
    7 augustus 2010
    Amaai zeg zo goedkoop. Gisteren op een terras in De Panne 10,40 voor een Duvel, icetea, fristi en appelsap.
  2. Richard:
    7 augustus 2010
    'k begin al goesting te krijgen! :-)
  3. Therese en Jef:
    7 augustus 2010
    Het doet ons plezier dat jullie avontuur zo goed meevalt.
    Als je de volgende mail stuurt zet er dan het uur en datum bij zodat we kunnen zien hoelang het duurt voor aankomst.
    De groetjes en een kusje voor de kids, hier bij ons is alles vanouds dus OK.

Groetjes van oma Therese en opa Jef.
  4. Liv:
    8 augustus 2010
    Breng recepten mee. Dan kunnen we zelf aan de slag als jullie terug zijn. :)
  5. Koert:
    8 augustus 2010
    Jezus Griet, zijn jullie aan het reizen of fulltime aan het bloggen??
    Nee leuk om te horen dat jullie je super amuseren en duidelijk de
    juiste keuze gemaakt hebben :-)

Wim zijn alarmsysteem is uit de motor gesloopt
    dus wij zijn uit de Krim weggereden en zitten
    nu aan de Zwarte Zee in Roemenie; alles naar
    wens maar veel te heet: 43 graden in full motorgear
    is teveel van het goede...

Hey blijf genieten, groetjes aan de rest en wellicht
    tot in Genk waar ik een paar dagen blijf alvorens
    door te rijden naar A'dam.

X,
    Koert