vader alleen

8 augustus 2010 - Ayutthaya, Thailand

Even een gestolen moment aan een gratis pc in een gasthouse met iets meer luxe dan de vorige in Kanchanaburi. Momenteel zijn we gestrand in Ayutthaya. Onze guesthouse is Tonys Place. Tony blijkt een Engelsman die al jaren hier woont en van plan is hier te blijven. Superkamer met alle luxe, warm water en airco voor ons 4 samen voor 25 Eur. We klagen niet. Vandaag een schitterende ervaring gehad op de oudste Thaise staatsbussen die er nog rondkarren. Prachtig om te zien en te beleven. Na enkele dagen ben ik zeker, en ik denk dat ik ook voor Griet mag spreken, de Thai heb ik in mijn hart gesloten. Met de beperkte middelen die ze hebben zijn ze superhulpvaardig en vriendelijk en als je lacht, dan lachen zij harder terug. Vandaag wel erg warm, ik heb 120 km aan de open busdeur gezeten en ik zweette nog als een aap. Ongekend warm, en ondertussen trokken de landschappen vol rijstvelden, palmbomen en bananenplantages aan ons voorbij. Af en toe een Thai ertussen met een strooie punthoed en een tropenoutfit.

Vanavond heerlijke Thaise vissoep met koriander, limoen, lemomgrass en chilipepers. Bel de brandweer, maar overheerlijk. Die Thai kunnen koken, en er is iets voor iedereen op het menu, ook voor zij die geen chilipepers lusten. Ik kan hier mijn goesting vinden. Tot nu toe nog niets gegeten waarvan ik dacht > No good.

Morgen hebben we voor 20 eur een privechauffeur met tuktuk en boot gecharterd, hij gaat ons de tempels van Ayutthaya laten zien. Om 4 uur lokale tijd, bij jullie dus 11 uur in de voormiddag omdat het hier 5 uur later is, stappen we op de slaaptrein naar Chiang Mai. Daar moeten we dan dinsdagmorgen om 5.10 aankomen. Volgend verslagje dus vanuit Chiang Mai.

En nu een Changbeer. Het is hier zondagavond 21.44 en minstens nog 35 graden. Ik heb dorst en Emiel ook, die zit hier ondertussen naast me te gamen. Groeten van ons allen en tot heel binnenkort

1. Moeke en opa Hulst:
    8 augustus 2010
    Dag jullie met zijn vieren,
    Wij zijn heel blij met de reisverhalen! We vertrekken morgenvoormiddag (maandag om 11.20 met de TGV in Brussel-Z.) naar Lyon tot donderdagavond. Dus zullen de berichten met enige vertraging lezen.
    Onze auto mag enkele dagen in Kessel-Lo logeren. Lena sliep hier vrijdagnacht tot 6.15 u., dat laatste was het enige minpunt, voor de rest was ze heel vrolijk.
    Otis en Linde gaan we nog niet zien de volgende dagen, misschien met Hulst kermis (= 22 augustus)?
    Geniet van al de mooie dingen en van elkaars gezelschap, maar blijf voorzichtig!
    Ook vele groeten van tante Irma, vooral aan Emiel en Julie(ke).

Kusjes van moeke en opa Hulst.
    zo. 20u.15
  2. Tom en Sofie:
    Hoi
    Wij hopen dat de passat langer zal slapen in Kessel-lo dan Lena. Ondertussen zitten de met ons Els en Co. In De Panne.
    Linde wil Lena altijd knuffelen en kussen, maar dat apprecieert Lena maar matig.
  3. Els Van Thienen:
    Hoi
    Vanuit de panne met tom zijn masjien.
    Bestaat die Tony nog altijd? Wij sliepen ergens anders en hopelijk vr jullie zijn hun befaamde feestjes minder luidruchtig..
    Ju
  4. Els Van Thienen:
    8 augustus 2010
    Jullie verhalen klinken zo herkenbaar! Wat die tempels daar betreft, ik hoop dat je ze niet allemaal moet bezoeken, want dat zijn er veel! Xxx
  5. Ellen:
    9 augustus 2010
    Leuk te horen dat jullie het hier erg naar je zin hebben. Blijkbaar geniet iedereen met volle teugen en als ik jullie reis lees moet ik terugdenken aan Maleisie en ook steeds good food.

Hier in Kroatie alles onder controle. En dat is wat letterlijker. Eerste avond, geen kamer voor mij, drie hechtingen bij Roy, een wielklem en vandaag wat ruzie tussen een mama en een papa, maar nu weer alles onder controle.

Veel plezier nog en laat het daar smaken; het eten en al het andere.

Groetjes

Ellen